IT-nämnden Cassiopeia
IT-nämnden bildades 1 januari 2019 som en gemensam nämnd för IT-verksamheten för Tierp, Östhammar, Knivsta, Älvkarleby och Heby kommuner. Tierp är värdkommun och tog över ansvar för verksamhet och budget från 1 januari 2019.
Nämndens ansvarsområde är inom såväl övergripande strategiska och taktiska frågor samt it-operativa insatser för kommunerna. Nämnden ska arbeta för att möjliggöra för kommunerna att arbeta i en samverkanskultur f... Visa mer
IT-nämnden Cassiopeia
IT-nämnden bildades 1 januari 2019 som en gemensam nämnd för IT-verksamheten för Tierp, Östhammar, Knivsta, Älvkarleby och Heby kommuner. Tierp är värdkommun och tog över ansvar för verksamhet och budget från 1 januari 2019.
Nämndens ansvarsområde är inom såväl övergripande strategiska och taktiska frågor samt it-operativa insatser för kommunerna. Nämnden ska arbeta för att möjliggöra för kommunerna att arbeta i en samverkanskultur för att få mer effektiva lösningar för såväl kärnverksamheterna som it-verksamheten. Nämndens ansvar är även att medverka i de fem
kommunernas digitala utvecklingsarbete samt stödja samordning av verksamhetsutvecklingsinsatser som är it-relaterade.
Nämnden ska sträva efter att arbeta i en samverkans- och samförståndskultur.
Läs gärna mer om de fem kommunerna på respektive kommuns hemsida.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha utmanande och varierande arbetsuppgifter i en händelserik miljö?
Till IT-nämnden Cassiopeia IT:s kontor i Östhammar söker vi nu första linjens IT-supporttekniker.
Cassiopeia IT ansvarar för:
• strategisk IT-utveckling
• operativ drift och förvaltning av fem kommuners IT-infrastruktur och tekniska plattformar, servrar, nätverk, klientdatorer och telefonisystem
• tekniskt stöd till verksamheten inom IT-relaterade aktiviteter och projekt
• en stabil, effektiv och driftsäker IT-miljö för att tillgodose kontinuitet, tillgänglighet och användarvänlighet.
Cassiopeia IT består idag av 38 medarbetare.
Vi erbjuder dig ett arbete där du ska vara en viktig länk och ambassadör genom att jobba i vår servicedesk.
• Jobbet består av att i första hand att jobba direkt mot våra kunder genom att hantera IT-incidenter via telefonsupport samt "på platsen"-support.
• Du är en viktig del av den organisation vi jobbar i! Det är viktigt att kunna vara flexibel ,trevlig och anpassningsbar utifrån ett kundperspektiv. Du ska kunna skapa förtroende och stötta vid våra kunders dagliga IT-relaterade problem genom teknisk felsökning och problemlösning.
Du ska:
• installera och underhålla datorer, mobiltelefoner och applikationer.
• jobba i 1-linjens support, men även i 2-linjen vid behov, där mer tidskrävande felsökning och åtgärder krävs.
• hantera användar- och behörighetsadministration i Active directory.
• delta i övriga enhetsrelaterade aktiviteter och arbetsuppgifter.
• hålla enklare utbildningar för kunder vid behov.
• följa dom rutiner, instruktioner och lathundar samt övrig dokumentation kopplad till arbetsuppgifterna, och aktivt vara med och ge förslag till förbättringar.
Det är viktigt att man följer dom rutiner och riktlinjer som finns, men vi ser gärna att alla bidrar med förbättringsförslag för att effektivisera våra processer och flöden.
Jobbet ger dig tillfälle att kunna jobba brett inom en kommuns olika verksamheter och ger stora möjligheter till utveckling, både personlig och teknisk.
KVALIFIKATIONER
Du har:
• avslutad gymnasieutbildning
• erfarenhet av att ge support via telefon
• minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter de senaste fyra åren
• goda kunskaper i klientsupport och användarstöd i:
o Windows 10
o mobila operativsystem som Android och IOS
o MS Office 2016
o Active Directory
o antivirus
o klienthårdvara samt mjukvara
o videokonferenslösningar såsom Skype
• grundläggande kunskaper i IT-säkerhet
• erfarenhet av ärendehanteringssystem
• grundläggande kunskaper om ITIL
• ett stort teknikintresse.
Det är meriterande om du har:
• certifieringar eller kurser inom ovan nämnda områden
• erfarenhet av arbete i svensk kommun
• erfarenhet av Mobile Device Management-verktyg
• erfarenhet av applikationsdistribution.
För att fungera bra i rollen som IT-supporttekniker behöver du:
• vara serviceinriktad och flexibel
• ha god pedagogisk förmåga
• ha god problemlösningsförmåga
• ha mycket god samarbetsförmåga
• vara självgående och strukturerad utifrån dom ramar som finns.
• behärska svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.
ÖVRIGT
Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Du kan komma att krigsplaceras och ingå i kommunernas krisorganisation. Befattningen är säkerhetsklassad vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Visa mindre