Lediga jobb som Redovisningsekonom i Östhammar

Se lediga jobb som Redovisningsekonom i Östhammar. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Östhammar som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomiansvarig/Kontorsansvarig till Roslagens Golv/ Express i Östhammar

Ansök    Feb 14    Capto Hr AB    Redovisningsekonom
Roslagens Golv grundades 2003 av Mikael Lindgren som tredje generationens mattläggare och driver fortfarande företaget med 4 st. mattläggare. Företaget växte 2014 då nya butiken byggdes i egen regi och blev franchise åt Nordsjö idé & design. Roslagens Express skapades 2019 under Pandemin, är en Butik/webbutik. Roslagens Golv Östhammar AB är en golvläggnings entreprenad som driver lokalen och ser det som mycket positivt att dem enkelt kan skapa synergier me... Visa mer
Roslagens Golv grundades 2003 av Mikael Lindgren som tredje generationens mattläggare och driver fortfarande företaget med 4 st. mattläggare. Företaget växte 2014 då nya butiken byggdes i egen regi och blev franchise åt Nordsjö idé & design. Roslagens Express skapades 2019 under Pandemin, är en Butik/webbutik. Roslagens Golv Östhammar AB är en golvläggnings entreprenad som driver lokalen och ser det som mycket positivt att dem enkelt kan skapa synergier mellan dessa tre enheter.
Ekonomiansvarig/Kontorsansvarig till Roslagens Golv/ Express i Östhammar
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ha ett övergripande ansvar för administration, ekonomi och fakturering samt kreditkontroll. Hantera bland annat löpande redovisning, bokslut, avstämningar, löner och skattedeklarationer. Arbetsuppgifterna kommer även innefatta att upprätthålla och utveckla rutiner och processer. Att ansvara för intern kommunikation och mötesstruktur, projektadministration samt serviceavtal och liknande avtal som nyttjas av verksamheten. Du kommer bokstavligen vara ”en spindel i nätet” och koordinera samt strukturera verksamheten. I dina arbetsuppgifter ingår även ekonomi/administration för vårt Holdingbolag (Mikael Lindgren Holding AB ) och systerföretag (Östhammars Golv & Fastigheter AB). Du rapporterar direkt till VD och ingår i ledningsgruppen.
Om dig
Du är ansvarstagande och van att jobba brett med många saker parallellt. Du har jobbat i växande verksamheter förut, är van vid problemlösning samt att jobba med entreprenörer.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en liknande roll, meriterande med en eftergymnasial ekonomisk utbildning som är relevant för tjänsten. God analytisk förmåga och utmärkta administrativa förmågor.
Kunskaper i Fort Knox, Office365 (i synnerhet Microsoft Excel) samt Cassanova (kassasystem) är meriterande. Om du dessutom är van att förhandla och/eller har ett intresse för HR-frågor är det ett plus.
Som person är du engagerad och strukturerad samt har förmåga att kommunicera och argumentera. Du är orädd, tar plats och styr vid behov. Du bör även vara pålitlig och självgående samt våga ta egna initiativ. För att trivas hos oss behöver du vara en teamplayer som är redo att hugga i där det behövs.
Roslagen Golv/Express erbjuder dig
Ett självständigt och ansvarsfullt arbete där du själv kan styra ditt arbete och göra skillnad Ett litet tight gäng tillsammans med en driven entreprenör. Ett hälsofrämjande arbetsliv är viktigt för oss, därför erbjuder vi friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Dessutom har du möjligheten att nyttja vårt företagsgym samt delta i andra hälsofrämjande aktiviteter. Visa mindre

Ekonomiansvarig/Kontorsansvarig till Roslagens Golv/ Express i Östhammar

Ansök    Nov 7    Capto Hr AB    Redovisningsekonom
Roslagens Golv grundades 2003 av Mikael Lindgren som tredje generationens mattläggare och driver fortfarande företaget med 4 st. mattläggare. Företaget växte 2014 då nya butiken byggdes i egen regi och blev franchise åt Nordsjö idé & design. Roslagens Express skapades 2019 under Pandemin, är en Butik/webbutik. Roslagens Golv Östhammar AB är en golvläggnings entreprenad som driver lokalen och ser det som mycket positivt att dem enkelt kan skapa synergier me... Visa mer
Roslagens Golv grundades 2003 av Mikael Lindgren som tredje generationens mattläggare och driver fortfarande företaget med 4 st. mattläggare. Företaget växte 2014 då nya butiken byggdes i egen regi och blev franchise åt Nordsjö idé & design. Roslagens Express skapades 2019 under Pandemin, är en Butik/webbutik. Roslagens Golv Östhammar AB är en golvläggnings entreprenad som driver lokalen och ser det som mycket positivt att dem enkelt kan skapa synergier mellan dessa tre enheter.
Ekonomiansvarig/Kontorsansvarig till Roslagens Golv/ Express i Östhammar
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ha ett övergripande ansvar för administration, ekonomi och fakturering samt kreditkontroll. Hantera bland annat löpande redovisning, bokslut, avstämningar, löner och skattedeklarationer. Arbetsuppgifterna kommer även innefatta att upprätthålla och utveckla rutiner och processer. Att ansvara för intern kommunikation och mötesstruktur, projektadministration samt serviceavtal och liknande avtal som nyttjas av verksamheten. Du kommer bokstavligen vara ”en spindel i nätet” och koordinera samt strukturera verksamheten. I dina arbetsuppgifter ingår även ekonomi/administration för vårt Holdingbolag (Mikael Lindgren Holding AB ) och systerföretag (Östhammars Golv & Fastigheter AB). Du rapporterar direkt till VD och ingår i ledningsgruppen.
Om dig
Du är ansvarstagande och van att jobba brett med många saker parallellt. Du har jobbat i växande verksamheter förut, är van vid problemlösning samt att jobba med entreprenörer.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en liknande roll, meriterande med en eftergymnasial ekonomisk utbildning som är relevant för tjänsten. God analytisk förmåga och utmärkta administrativa förmågor.
Kunskaper i Fort Knox, Office365 (i synnerhet Microsoft Excel) samt Cassanova (kassasystem) är meriterande. Om du dessutom är van att förhandla och/eller har ett intresse för HR-frågor är det ett plus.
Som person är du engagerad och strukturerad samt har förmåga att kommunicera och argumentera. Du är orädd, tar plats och styr vid behov. Du bör även vara pålitlig och självgående samt våga ta egna initiativ. För att trivas hos oss behöver du vara en teamplayer som är redo att hugga i där det behövs.
Roslagen Golv/Express erbjuder dig
Ett självständigt och ansvarsfullt arbete där du själv kan styra ditt arbete och göra skillnad Ett litet tight gäng tillsammans med en driven entreprenör. Ett hälsofrämjande arbetsliv är viktigt för oss, därför erbjuder vi friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Dessutom har du möjligheten att nyttja vårt företagsgym samt delta i andra hälsofrämjande aktiviteter. Visa mindre

Ekonomiansvarig/Kontorsansvarig till Roslagens Golv/ Express i Östhammar

Ansök    Dec 23    Capto Hr AB    Redovisningsekonom
Roslagens Golv grundades 2003 av Mikael Lindgren som tredje generationens mattläggare och driver fortfarande företaget med 4 st. mattläggare. Företaget växte 2014 då nya butiken byggdes i egen regi och blev franchise åt Nordsjö idé & design. Roslagens Express skapades 2019 under Pandemin, är en Butik/webbutik. Roslagens Golv Östhammar AB är en golvläggnings entreprenad som driver lokalen och ser det som mycket positivt att dem enkelt kan skapa synergier me... Visa mer
Roslagens Golv grundades 2003 av Mikael Lindgren som tredje generationens mattläggare och driver fortfarande företaget med 4 st. mattläggare. Företaget växte 2014 då nya butiken byggdes i egen regi och blev franchise åt Nordsjö idé & design. Roslagens Express skapades 2019 under Pandemin, är en Butik/webbutik. Roslagens Golv Östhammar AB är en golvläggnings entreprenad som driver lokalen och ser det som mycket positivt att dem enkelt kan skapa synergier mellan dessa tre enheter.
Ekonomiansvarig/Kontorsansvarig till Roslagens Golv/ Express i Östhammar
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ha ett övergripande ansvar för administration, ekonomi och fakturering samt kreditkontroll. Hantera bland annat löpande redovisning, bokslut, avstämningar, löner och skattedeklarationer. Arbetsuppgifterna kommer även innefatta att upprätthålla och utveckla rutiner och processer. Att ansvara för intern kommunikation och mötesstruktur, projektadministration samt serviceavtal och liknande avtal som nyttjas av verksamheten. Du kommer bokstavligen vara ”en spindel i nätet” och koordinera samt strukturera verksamheten. I dina arbetsuppgifter ingår även ekonomi/administration för vårt Holdingbolag (Mikael Lindgren Holding AB ) och systerföretag (Östhammars Golv & Fastigheter AB). Du rapporterar direkt till VD och ingår i ledningsgruppen.
Om dig
Du är ansvarstagande och van att jobba brett med många saker parallellt. Du har jobbat i växande verksamheter förut, är van vid problemlösning samt att jobba med entreprenörer.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en liknande roll, meriterande med en eftergymnasial ekonomisk utbildning som är relevant för tjänsten. God analytisk förmåga och utmärkta administrativa förmågor.
Kunskaper i Fort Knox, Office365 (i synnerhet Microsoft Excel) samt Cassanova (kassasystem) är meriterande. Om du dessutom är van att förhandla och/eller har ett intresse för HR-frågor är det ett plus.
Som person är du engagerad och strukturerad samt har förmåga att kommunicera och argumentera. Du är orädd, tar plats och styr vid behov. Du bör även vara pålitlig och självgående samt våga ta egna initiativ. För att trivas hos oss behöver du vara en teamplayer som är redo att hugga i där det behövs.
Roslagen Golv/Express erbjuder dig
Ett självständigt och ansvarsfullt arbete där du själv kan styra ditt arbete och göra skillnad Ett litet tight gäng tillsammans med en driven entreprenör. Ett hälsofrämjande arbetsliv är viktigt för oss, därför erbjuder vi friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Dessutom har du möjligheten att nyttja vårt företagsgym samt delta i andra hälsofrämjande aktiviteter. Visa mindre

Ekonomi-, och adminstrationsansvarig

Ekonomiansvarig-/Administrationsansvarig Roslagens Golv i Östhammar har funnits sedan början av 2000- talet och består av flera olika verksamheter- en färg- och golvbutik, en entreprenörsdel med golvläggning, försäljning av gymutrustning samt försäljning av säkerhets- och hygienprodukter. Företaget har just nu 12 medarbetare och expanderar kraftigt. Nu behöver vi en ny ekonomiansvarig för att efterträda Ulrika som går vidare till nya utmaningar. Tjänsten... Visa mer
Ekonomiansvarig-/Administrationsansvarig
Roslagens Golv i Östhammar har funnits sedan början av 2000- talet och består av flera olika verksamheter- en färg- och golvbutik, en entreprenörsdel med golvläggning, försäljning av gymutrustning samt försäljning av säkerhets- och hygienprodukter. Företaget har just nu 12 medarbetare och expanderar kraftigt. Nu behöver vi en ny ekonomiansvarig för att efterträda Ulrika som går vidare till nya utmaningar.
Tjänsten
Som Ekonomiansvarig på Roslagens Golv ansvarar du för och sköter löpande bokföring och redovisning, kund- och leverantörsreskontror, fakturering, moms- och skatteredovisning, betalningar, månads- och årsavstämningar, bokslut, kontakter med Skatteverket och revisor samt har viss kontakt med kunder och leverantörer angående fakturor, påminnelsehantering och betalningar.
Du är också den som sköter löneadministration och löneutbetalningar, håller koll på de fackliga avtalen och kontaktar fackliga representanter vid behov.
Utöver detta sammanställer du statistik inom ekonomi- och HR-området, är medlem av ledningsgruppen samt stöttar övrig verksamhet med administration och uppföljning av målsättningar tillsammans med övriga kontorssysslor. Det kan också hända att du måste rycka in i butiken vid tillfälliga vakanser. Arbetet är mycket omväxlande och självständigt och det finns stora möjligheter att påverka rollen.
Kvalifikationer
I denna tjänst krävs utbildning minst som gymnasieekonom, gärna med komplettering av högskolestudier. Det krävs också gedigen vana från arbete med praktisk redovisning så att du självständigt kan utföra arbetet.
Vi använder systemen Bygglet, Fortnox, Kassanova samt Björn Lundén, så det underlättar om du kan ett eller flera av dessa system. Kunskap och förmåga att göra ekonomiska analyser är meriterande. Körkort är önskvärt.
Personliga egenskaper
Som person är det viktigt för dig att leverera och göra ett bra jobb. Du är engagerad, mycket strukturerad, noggrann och trivs i rollen som administratör. Du är extremt självgående och gillar ensamjobbet, men tycker också att det är roligt att jobba med och hjälpa andra. Kommer det en ”puck” från sidan har du inga problem att fånga upp den och hugga i där det behövs. Självklart är du glad och trevlig och ser möjligheter i det mesta. Du ser alltid till företagets bästa.
Vi erbjuder
En arbetsplats i kraftig expansion där du kan göra skillnad. Anställningen är på 80% med provanställning i 6 månader. Du får individuell lön, semester, pension och flextid 7-18. Arbetsplatsen är i Östhammar.
Vi erbjuder även förmåner som:
personalgym (tilllgängligt 07,00-18,00), företagshälsovård med hälsoundersökning vartannat år.
Sista ansökningsdag är den 31 december med start snarast. Tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden, så ansök redan idag. Kontaktperson är Maria Isaksson, tfn 0173-212 35. Ansökan mailas till [email protected]. Visa mindre

Ekonom med inriktning projektekonomi till SLU Aqua

Vill du arbeta i en inspirerande miljö och bidra till ett hållbart nyttjande av våra hav, sjöar och vattendrag? Vi på institutionen för akvatiska resurser (SLU Aqua) brinner för vår vision ”starka fiskbestånd i friska vatten”. Vi växer, och söker medarbetare som vill utvecklas och göra skillnad tillsammans med oss. Institutionen för akvatiska resurser bedriver miljöanalys, rådgivning, forskning och utbildning i akvatisk ekologi med fokus på fisk och... Visa mer
Vill du arbeta i en inspirerande miljö och bidra till ett hållbart nyttjande av våra hav, sjöar och vattendrag? Vi på institutionen för akvatiska resurser (SLU Aqua) brinner för vår vision ”starka fiskbestånd i friska vatten”. Vi växer, och söker medarbetare som vill utvecklas och göra skillnad tillsammans med oss.

Institutionen för akvatiska resurser bedriver miljöanalys, rådgivning, forskning och utbildning i akvatisk ekologi med fokus på fisk och skaldjur. Institutionen är SLU:s största och har drygt 180 anställda vid tre huvudorter: Lysekil, Öregrund och Stockholm (Drottningholm), samt fyra fältstationer.

Vår verksamhet är starkt profilerad mot datainsamling och analys av fisk och fiske och ekosystem. Institutionen präglas av en intensiv samverkan med det omgivande samhället. Detta skapar en vital forskningsmiljö och ger oss unika möjligheter att ta fram kunskap som är förvaltningsnära och direkt tillämpbar i praktiken.

 
Vi söker nu en ekonom för arbete främst inom projektekonomi. Du kommer att ingå i Aquas administrativa enhet bestående av 10 personer, vilka ger stöd och service till ledning och medarbetare.

Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/

Arbetsuppgifter:
Som ekonom får du en bred och ansvarsfull roll där du ansvarar för budget, redovisning, ekonomisk uppföljning, avstämningar, analyser och bokslut för Kustlaboratoriet i Ultuna och i Öregrund. Du samarbetar nära övriga ekonomer och våra administratörer, varav några blir dina kollegor på plats. Andra administrativa arbetsuppgifter kan komma att ingå i tjänsten.

SLU Aqua har ca 90 % externfinansiering med många kontrakt och finansiärer att hantera utifrån de särskilda regler som gäller för universitetet som statlig myndighet såväl som för respektive finansiär. I rollen ingår att stötta projektledare i ekonomiska frågor från ansökningar till slutredovisning av olika projekt. I arbetet ingår även att granska/tolka avtalsförslag från finansiärer och leverantörer.

I rollen som ekonom bidrar du tillsammans med dina kollegor i utvecklingsarbetet av ekonomiprocesser. Den administrativa enheten leds av den administrativa chefen vilken du rapporterar till.

Kvalifikationskrav:
Utbildning:
Eftergymnasial utbildning i ekonomi.

Erfarenhet/kunskap:
- Flerårig aktuell erfarenhet av att arbeta med kvalificerade liknande arbetsuppgifter
- Erfarenhet av att arbeta med projektredovisning
- Dokumenterad erfarenhet av självständigt och kvalificerat ekonomiarbete
- Erfarenhet av att arbeta verksamhetsnära och vana av att samarbeta på olika nivåer
- Goda kunskaper i svenska och engelska.

Systemvana:
-Du har en hög generell systemvana och har vana av att arbeta med Excel som arbetsredskap (SLU Aqua arbetar idag med ekonomisystemet Agresso/UBW).

Kvalifikationer meriterande:
- Arbete med projektuppföljning med olika finansiärer, exempelvis EU.
- Erfarenhet av arbete med ekonomi i offentlig sektor, högskolevärlden i synnerhet.
- Kunskap om upphandling (LOU)och erfarenhet av att läsa och tolka avtal.

Personliga egenskaper:
I arbetet har du kontakt med många människor så dina personliga egenskaper såsom förmåga att samarbeta, ge god service och arbeta strukturerat är särskilt viktiga. Du har lätt för att anpassa dig till nya förutsättningar, är analytisk och noggrann, samt driver ditt arbete framåt. Du är en stabil och prestigelös person med integritet som trivs med att, i samarbete med andra, anta utmaningar och lösa dessa.

I rekryteringen lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Vad kan vi erbjuda dig?
I rollen som ekonom får du en bred och varierande roll där du gör skillnad för verksamheten. Du kommer att ha många kontaktytor och få en mycket god inblick i verksamheten. På SLU Aqua blir du del av en spännande verksamhet med tydligt miljöfokus. Det finns goda möjligheter att varva arbete på plats med arbete hemifrån. Vissa resor förekommer i rollen.

Placering:
Uppsala eller Öregrund

Anställningsform:
Tillsvidareanställning. SLU kan komma att tillämpa provanställning.

Omfattning:
100%

Tillträde:
Enligt överenskommelse.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast den 2022-11-08.

Fackliga kontaktpersoner:
https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/



Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) är ett universitet i internationell toppklass med forskning, utbildning och miljöanalys inom vetenskaper för hållbart liv. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. Hos oss samlas människor med olika perspektiv men med det gemensamma målet att skapa de bästa förutsättningarna för en hållbar, levande och bättre värld.

SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden.

www.slu.se Visa mindre

Ekonomi-, och adminstrationsansvarig

Ekonomiansvarig-/Administrationsansvarig Roslagens Golv i Östhammar har funnits sedan början av 2000- talet och består av flera olika verksamheter- en färg- och golvbutik, en entreprenörsdel med golvläggning, försäljning av gymutrustning samt försäljning av säkerhets- och hygienprodukter. Företaget har just nu 12 medarbetare och expanderar kraftigt. Nu behöver vi en ny ekonomiansvarig för att efterträda Ulrika som går vidare till nya utmaningar. Tjänsten... Visa mer
Ekonomiansvarig-/Administrationsansvarig
Roslagens Golv i Östhammar har funnits sedan början av 2000- talet och består av flera olika verksamheter- en färg- och golvbutik, en entreprenörsdel med golvläggning, försäljning av gymutrustning samt försäljning av säkerhets- och hygienprodukter. Företaget har just nu 12 medarbetare och expanderar kraftigt. Nu behöver vi en ny ekonomiansvarig för att efterträda Ulrika som går vidare till nya utmaningar.
Tjänsten
Som Ekonomiansvarig på Roslagens Golv ansvarar du för och sköter löpande bokföring och redovisning, kund- och leverantörsreskontror, fakturering, moms- och skatteredovisning, betalningar, månads- och årsavstämningar, bokslut, kontakter med Skatteverket och revisor samt har viss kontakt med kunder och leverantörer angående fakturor, påminnelsehantering och betalningar.
Du är också den som sköter löneadministration och löneutbetalningar, håller koll på de fackliga avtalen och kontaktar fackliga representanter vid behov.
Utöver detta sammanställer du statistik inom ekonomi- och HR-området, är medlem av ledningsgruppen samt stöttar övrig verksamhet med administration och uppföljning av målsättningar tillsammans med övriga kontorssysslor. Det kan också hända att du måste rycka in i butiken vid tillfälliga vakanser. Arbetet är mycket omväxlande och självständigt och det finns stora möjligheter att påverka rollen.
Kvalifikationer
I denna tjänst krävs utbildning minst som gymnasieekonom, gärna med komplettering av högskolestudier. Det krävs också gedigen vana från arbete med praktisk redovisning så att du självständigt kan utföra arbetet.
Vi använder systemen Bygglet, Fortnox, Kassanova samt Björn Lundén, så det underlättar om du kan ett eller flera av dessa system. Kunskap och förmåga att göra ekonomiska analyser är meriterande. Körkort är önskvärt.
Personliga egenskaper
Som person är det viktigt för dig att leverera och göra ett bra jobb. Du är engagerad, mycket strukturerad, noggrann och trivs i rollen som administratör. Du är extremt självgående och gillar ensamjobbet, men tycker också att det är roligt att jobba med och hjälpa andra. Kommer det en ”puck” från sidan har du inga problem att fånga upp den och hugga i där det behövs. Självklart är du glad och trevlig och ser möjligheter i det mesta. Du ser alltid till företagets bästa.
Vi erbjuder
En arbetsplats i kraftig expansion där du kan göra skillnad. Anställningen är på 80% med provanställning i 6 månader. Du får individuell lön, semester, pension och flextid 7-18. Arbetsplatsen är i Östhammar.
Vi erbjuder även förmåner som:
personalgym (tilllgängligt 07,00-18,00), företagshälsovård med hälsoundersökning vartannat år.
Sista ansökningsdag är den 09 mars med start snarast. Tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden, så ansök redan idag. Kontaktperson är Maria Isaksson, tfn 0173-212 35. Ansökan mailas till [email protected]. Visa mindre

Redovisningsekonom

Öregrund Marine Service AB Org.nr 556887-2906 Arbetsbeskrivning Vi söker dig som vill ansvara för ekonomi- och redovisning hos oss. Denna funktion har tidigare varit förlagd till koncernens huvudkontor i Gävle men vi avser nu att etablera den lokalt hos oss på Öregrundsvarvet. I rollen kommer du att ansvara för bolagets ekonomi i sin helhet och självständigt ansvara för hela redovisningsprocessen såväl som analys. I rollen ingår även kund- och leverantörs... Visa mer
Öregrund Marine Service AB
Org.nr 556887-2906
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill ansvara för ekonomi- och redovisning hos oss. Denna funktion har tidigare varit förlagd till koncernens huvudkontor i Gävle men vi avser nu att etablera den lokalt hos oss på Öregrundsvarvet.
I rollen kommer du att ansvara för bolagets ekonomi i sin helhet och självständigt ansvara för hela redovisningsprocessen såväl som analys. I rollen ingår även kund- och leverantörsreskontra, administrativa uppgifter, lön och viss avtalshantering.
Du kommer att arbeta i ett litet team med HR/Redovisningsassistent och inköpare som dina närmsta kollegor men även rapportera till ekonomichef på koncernens huvudkontor i Gävle.
För rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter och här har du själv chansen att påverka, komma med idéer och sätta din egen prägel på ekonomifunktionen i en verksamhet som rör sig med stora kliv mot ökad digitalisering. Tjänsten är placerad i trevliga lokaler på Öregrundsvarvet.


Huvudsakliga arbetsuppgifter:


Löpande redovisning
Lagerredovisning
Hantering av moms och skatt
Avstämningar
Fakturering och påminnelser
Bokslutsarbete
Upprätta årsredovisning
Lönehantering
Cash flow- och lönsamhetsanalys
Rapportering till ledningen
Utveckling och effektivisering av ekonomi- och HR funktionens processer och rutiner
Övriga uppgifter av administrativ karaktär



Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi söker en person med civilekonomexamen eller motsvarande, med minst fyra-fem års erfarenhet i rollen som ekonomiansvarig/redovisningsansvarig. Du har mycket goda redovisningskunskaper och har tidigare arbetat med liknande uppgifter, så som lönehantering, budget, analys och lagerredovisning. Rollen kräver också att du har en god systemvana och starka kunskaper i Excel, samt att du kommunicerar utmärkt på både svenska och engelska, i såväl muntlig som skriftlig kommunikation. Skattekompetens är meriterande. Ett byte av affärssystem är planerad till sista kvartalet 2021 och i skrivande stund lutar det åt ERP-systemet Monitor G5, så erfarenhet av det är meriterande.
Personliga egenskaper:
För att lyckas i denna roll bör du vara självgående, driven och handlingskraftig. Du har en god samarbetsförmåga och en prestigelös, flexibel inställning då det ibland krävs att du hugger i där det behövs. Vi ser gärna att du trivs i en föränderlig miljö med breda kontaktytor och ett högt arbetstempo, samt att du brinner för att utveckla både dig själv och bolaget. Utöver detta är du också noggrann, strukturerad och lösningsorienterad.
Öregrund Marine Service
Öregrund Marine Service är ett dotterbolag till Gästrike Fastigheter AB, har ett trettiotal anställda och är verksamt på Öregrundsvarvet i Öregrund. Vi bygger exklusiva motorbåtar i aluminium av märket Viggo och erbjuder tjänster för fritids- och yrkesfartyg. Företaget befinner sig i en tillväxtfas och efterfrågan på våra nya båtar och våra varvstjänster är mycket god. Hos oss jobbar medarbetare av flera olika nationaliteter i åldrar från 22–65, vi tror att mångfald berikar och välkomnar självklart också kvinnliga sökande. Vi ställer höga krav på att du ska kunna ta eget ansvar vilket också ger frihet och flexibilitet under arbetsdagen.
Har du frågor eller vill lämna in en ansökan kontaktar du: info(a)oregrundmarine.se eller ringer 0173–16800. Visa mindre

Redovisningsekonom/administratör

Du kommer att ansvara för den löpande redovisningen och administrationen för sju små bolag. I tre av bolagen är det även lönehantering. Hela det administrativa flödet är digitaliserat via Fortnox med kringprodukter, så det är bra ifall du har erfarenhet av Fortnox olika moduler. Arbetet är halvtid till att börja med men kan mycket väl utökas till en heltid framöver. Du kommer att ha arbetsplatsen i Östhammar. Krav är att du är duktig på datorer, gillar att... Visa mer
Du kommer att ansvara för den löpande redovisningen och administrationen för sju små bolag. I tre av bolagen är det även lönehantering. Hela det administrativa flödet är digitaliserat via Fortnox med kringprodukter, så det är bra ifall du har erfarenhet av Fortnox olika moduler. Arbetet är halvtid till att börja med men kan mycket väl utökas till en heltid framöver. Du kommer att ha arbetsplatsen i Östhammar. Krav är att du är duktig på datorer, gillar att göra saker digitalt och effektivisera med hjälp av tekniska hjälpmedel. Du behöver även ha körkort. Arbetet kommer även att innefatta allehanda andra administrativa uppgifter. Bolagen som du kommer att ha hand om är verksamma inom fastighets-, konsult-, konfektion-, bageri/kafébranschen. Tjänsten kan tillträdas direkt.


Tycker du att detta låter spännande skicka en ansökan med cv till [email protected] intervjuer sker löpande Visa mindre