Lediga jobb som Löneadministratör i Östhammar

Se lediga jobb som Löneadministratör i Östhammar. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Östhammar som finns hos arbetsgivaren.

HR- och löneadministratör

Ansök    Nov 8    Jaco Fabriks AB    Löneadministratör
Vi söker dig som motiveras av ett helhetsansvar och som trivs i en serviceinriktad roll där du får skapa förutsättningar för framgång i ett spännande bolag. Du får vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elanvändning med de produkter vi säljer till våra kunder. Vi söker dig som ser möjligheter i den energiomställning som vårt samhälle genomgår just nu. Befattningsbeskrivning Tjänsten som HR- och löneadministratör passar... Visa mer
Vi söker dig som motiveras av ett helhetsansvar och som trivs i en serviceinriktad roll där du får skapa förutsättningar för framgång i ett spännande bolag.
Du får vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elanvändning med de produkter vi säljer till våra kunder. Vi söker dig som ser möjligheter i den energiomställning som vårt samhälle genomgår just nu.
Befattningsbeskrivning
Tjänsten som HR- och löneadministratör passar dig som är öppen, flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter. Du blir en del av en avdelning som jobbar med ekonomi, HR och transport och logistik och du kommer vara en viktig del av teamet.
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att omfatta:
· Avstämning av närvaro och tidsredovisning
· Beräkning och utbetalning av löner och utlägg
· Pensions- och försäkringsrapportering
· Ta fram arbetsgivarintyg och intyg till myndigheter
· Avräkning av projektkostnader
· Vara ett stöd till chefer vid lönefrågor
Utbildning och kvalifikationer
Vi vill att du har ett antal års erfarenhet av en liknande tjänst och gärna en administrativ utbildning på gymnasienivå. Du är en van användare av affärssystem (gärna Monitor) och har goda kunskaper i Officepaketet, har du också erfarenhet av Kontek Lön eller andra lönesystem är det meriterande.
Som person trivs du med att jobba med siffror och avstämningar och är van att tolka lagar och avtal. Du behöver vara självgående, ha en god initiativförmåga, en god arbetsstruktur samt förmåga att planera ditt arbete. Vi sätter också värde på personliga egenskaper som ansvarskänsla, flexibilitet och noggrannhet.
Vi erbjuder
Jaco erbjuder ett spännande jobb i ett naturskönt område ca 100 m från havet i ett företag som anser att hög trivsel för personalen är grunden för personlig prestation. Hos oss får du arbeta med spännande produkter och får många trevliga arbetskamrater.
Utöver detta erbjuds du även:
· Friskvårdsbidrag på 3 500 kr per år
· Arbete i en platt organisation med snabba och enkla beslutsvägar
· Arbete med ambitiösa och kompetenta kollegor som finner stor stolthet i sitt arbete
Frågor och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi arbetar med ett löpande urval. Ansökan görs via hemsidan www.jaco.se.
För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta avdelningens chef Torbjörn Nyquist [email protected], 070-638 91 97.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administratör med inriktning mot lön, Östhammar

Ansök    Aug 31    Östhammars kommun    Löneadministratör
Varje dag går cirka 1800 personer till arbetsplatsen Östhammars kommun för att leverera välfärd och utveckling så att vårt lokala samhälle kan fortsätta vara tryggt och attraktivt. Vi gör det tillsammans, med engagemang, ansvar och öppenhet. Det är vi stolta över. Är du redo för en ny utmaning? Vi på Östhammars kommun söker en administratör med inriktning mot lön till vårt verksamhetsstöd. Det är ett föräldraledighetsvikariat på minst ett år med start i ... Visa mer
Varje dag går cirka 1800 personer till arbetsplatsen Östhammars kommun för att leverera välfärd och utveckling så att vårt lokala samhälle kan fortsätta vara tryggt och attraktivt. Vi gör det tillsammans, med engagemang, ansvar och öppenhet. Det är vi stolta över.

Är du redo för en ny utmaning? Vi på Östhammars kommun söker en administratör med inriktning mot lön till vårt verksamhetsstöd. Det är ett föräldraledighetsvikariat på minst ett år med start i november. Vi erbjuder roliga kollegor och en flexibel arbetsplats där arbetet kan ske delvis på distans men även på vårt huvudkontor i Östhammar. Hos oss får du förskottssemester, möjlighet att växla in din semesterersättning mot extra semesterdagar, friskvårdsbidrag samt tjänstepension.

ARBETSUPPGIFTER
Huvuduppdraget i denna roll är att vara administrativt stöd till våra verksamheter och supportera chefer, medarbetare och kollegor i lönerelaterad administration. Även personaladministrativa arbetsuppgifter ingår. Arbetet är mestadels operativt i form av ärendehantering i vårt ärendehanteringssystem Artvise, i vårt lönesystem Personec P och på sikt att svara på frågor via vår telefonsupport. Du kommer att vara delaktig i hela löneprocessen och jobba med rättningar och kontroller i Personec P. Då vi har ett relativt nytt lönesystem jobbar vi aktivt med förbättringsarbete, med att lära våra chefer samt med uppföljning och utvärdering av genomförda insatser.

Vi som söker en till kollega arbetar inom kommunens verksamhetsstöd med löne- och personalrelaterade frågor. Vi är en grupp på sju personer och arbetar alla brett inom löneområdet, med ett nära samarbete med varandra och med våra verksamheter samt kommunens HR-funktion.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom administration och erfarenhet inom området. Du bör ha god systemvana och lätt att ta till dig nya system. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av löneadministration inom kommun eller landsting, kunskaper inom systemet Personec P eller Time Care.

Som person är du noggrann och har en hög servicekänsla. Du får saker att hända och drivs av att hjälpa och lära andra. Du har lätt att samarbeta och bidrar till gruppen genom engagemang, positiv inställning och viljan att bidra till utveckling.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Östhammars kommun välkomnar alla sökande då vi eftersträvar blandade arbetsplatser och ser våra olikheter som en styrka och tillgång.

I den här rekryteringen har vi valt vilka kanaler vi vill synas i och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp.

När du söker jobb hos oss ber vi dig söka digitalt för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan digitalt kan du skicka din ansökan märkt med referensnummer till:

Östhammars kommun
Sektor Verksamhetsstöd
Box 66
742 21 Östhammar Visa mindre

Lönespecialist, Östhammar

Ansök    Jul 15    Östhammars kommun    Löneadministratör
Varje dag går cirka 1700 personer till arbetsplatsen Östhammars kommun för att leverera välfärd och utveckling så att vårt lokala samhälle kan fortsätta vara tryggt och attraktivt. Vi gör det tillsammans, med engagemang, ansvar och öppenhet. Det är vi stolta över. Är du redo för en ny utmaning? Vi på Östhammars kommun söker två lönespecialister till vårt verksamhetsstöd; vi erbjuder en tillsvidareanställning från oktober och ett föräldraledighetsvikariat... Visa mer
Varje dag går cirka 1700 personer till arbetsplatsen Östhammars kommun för att leverera välfärd och utveckling så att vårt lokala samhälle kan fortsätta vara tryggt och attraktivt. Vi gör det tillsammans, med engagemang, ansvar och öppenhet. Det är vi stolta över.

Är du redo för en ny utmaning? Vi på Östhammars kommun söker två lönespecialister till vårt verksamhetsstöd; vi erbjuder en tillsvidareanställning från oktober och ett föräldraledighetsvikariat på minst ett år med start i november. Vi erbjuder roliga kollegor och en flexibel arbetsplats där arbetet kan ske delvis på distans men även på vårt huvudkontor i Östhammar. Hos oss får du förskottssemester, möjlighet att växla in din semesterersättning mot extra semesterdagar, friskvårdsbidrag samt tjänstepension.

ARBETSUPPGIFTER
Huvuduppdraget i denna roll är att ge stöd till våra verksamheter och supportera chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor. Även personaladministrativa arbetsuppgifter kan bli en del av ditt arbete. Arbetet är mestadels operativt i form av ärendehantering i vårt ärendehanteringssystem Artvise och att svara på frågor via vår telefonsupport. Du kommer att vara delaktig i hela löneprocessen och jobba med rättningar och kontroller i vårt lönesystem Personec P. Då vi har ett relativt nytt lönesystem jobbar vi aktivt med förbättringsarbete, med att lära våra chefer samt med uppföljning och utvärdering av genomförda insatser.

Vi som söker en till kollega arbetar inom kommunens verksamhetsstöd med löne- och personalrelaterade frågor. Vi är en grupp på sju personer och arbetar alla brett inom löneområdet, med ett nära samarbete med varandra och med våra verksamheter samt kommunens HR-funktion.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom löneadministration eller som har likvärdig kompetens genom flerårig erfarenhet inom området. Du bör ha god systemvana och lätt att ta till dig nya system. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av löneadministration inom kommun eller landsting, kunskaper inom systemet Personec P samt om du tidigare arbetat i en politiskt styrd organisation.

Som person är du noggrann och har en hög servicekänsla. Du får saker att hända och drivs av att hjälpa och lära andra. Du har lätt att samarbeta och bidrar till gruppen genom engagemang, positiv inställning och viljan att bidra till utveckling.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Nu är det sommar och semestertider och för oss är det viktigt att alla medarbetare och chefer får en god återhämtning! Därför kommer inkomna ansökningar börja hanteras först efter att ansökningstiden gått ut. Vi önskar dig en trevlig sommar och ser fram emot att höras under andra halvan av augusti!

I den här rekryteringen har vi valt vilka kanaler vi vill synas i och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp.

När du söker jobb hos oss ber vi dig söka digitalt för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan digitalt kan du skicka din ansökan märkt med referensnummer till:

Östhammars kommun
Verksamhetsstöd, HR
Box 66
742 21 Östhammar Visa mindre

Medarbetare till HR-avdelningen

Ansök    Nov 5    Jaco Fabriks AB    Löneadministratör
Företaget Jaco Jaco Fabriks AB i Hargshamn utvecklar, konstruerar och tillverkar i nära samarbete med kunder nyckelfärdiga produkter inom området elkraftdistribution samt signal och telekommunikation. Vi är ca 60 anställda med en omsättning på ca 100 MSEK. Hargshamn är beläget ca 17 km söder om Östhammar och ca 50 min med bil från både Uppsala och Norrtälje. Vi erbjuder ett spännande jobb i ett naturskönt område ca 100 m från havet. Arbetsuppgifter Du komm... Visa mer
Företaget Jaco
Jaco Fabriks AB i Hargshamn utvecklar, konstruerar och tillverkar i nära samarbete med kunder nyckelfärdiga produkter inom området elkraftdistribution samt signal och telekommunikation. Vi är ca 60 anställda med en omsättning på ca 100 MSEK. Hargshamn är beläget ca 17 km söder om Östhammar och ca 50 min med bil från både Uppsala och Norrtälje. Vi erbjuder ett spännande jobb i ett naturskönt område ca 100 m från havet.
Arbetsuppgifter
Du kommer att sköta företagets löneprocess från början till slut. Våra löneberäkningar är idag outsourcade men planen är att i framtiden äga hela processen som börjar med att säkerställa de anställdas tidsredovisning. Vidare kommer du att beräkna lön baserad på tidsredovisningen, betala ut lön, producera lönespecifikationer etc.
Dina arbetsuppgifter kommer även att inkludera:
Hantering av pensions- och övriga personalrelaterade försäkringar
Hantering av utlägg och reseräkningar
Hantering av semesterberäkningar
Utföra årsskiftesrutiner
Framtagande av statistikrapporter
Skriva arbetsgivar- och inkomstintyg
Rapportering till Skatteverket, Försäkringskassan, Kronofogden och andra myndigheter
Stöd till avdelningschefer i personalfrågor och rekrytering
Medförfattare till personalhandboken
Kontaktperson till Kontek lön
Genomföra avgångssamtal med anställda som slutar sin anställning
etc

Du kommer att rapportera till företagets HR-chef.
Kvalifikationer och erfarenhet
Som löne- och personaladministratör har du flera års erfarenhet av och behärskar hela löneprocessen kring löneberäkningar, löneutbetalningar, personalskatter, arbetsgivaravgifter och årsbesked. Du är van att arbeta med all administration som förekommer runt lönehantering såsom ersättningar, arvoden, semester och intyg. Det är en fördel, men inget krav, om du är van att läsa och tolka olika kollektivavtal.
Du behöver ha goda kunskaper i det svenska språket både vad gäller tal och skrift. Goda kunskaper i Word och Excel är viktigt för att klara arbetet på ett smidigt sätt. Vi använder oss av Monitor som ERP-system och Kontek som lönesystem och det är naturligtvis en fördel om du har erfarenhet av dessa men inget krav.
Vi vill att du har en gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning.
Personliga egenskaper
Vi söker efter en trygg och stabil person som är noggrann och självgående. Du tar egna initiativ att utveckla och förbättra företagets processer och sätt att arbeta. Du har god social kompetens likväl som du är hjälpsam och har servicekänsla.
Ansökan och kontaktperson
Tjänsten är en tillsvidareanställning men en provanställning kan bli aktuell. Tillträde omgående.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi arbetar med ett löpande urval.
Kontaktperson för frågor är: Peter Lööv Ekonomi- och HR-chef, [email protected] eller 0173-88716
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Löneadministratör i Östhammar

Ansök    Nov 19    Randstad    Löneadministratör
Arbetsbeskrivning Har du arbetat med Lön i några år och söker en ny spännande utmaning i en stor organisation? Då har vi på Randstad Finance uppdraget för dig! Till vår kund belägen i Östhammar söker vi dig som vill tillsammans med erfarna kollegor hantera företagets löneadministration som sker i SAP Lön. Uppdraget beräknas starta så snart som möjligt och pågå fram till april med möjlighet till förlängning. Randstad Finance är specialister inom ekonomi. S... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du arbetat med Lön i några år och söker en ny spännande utmaning i en stor organisation? Då har vi på Randstad Finance uppdraget för dig!
Till vår kund belägen i Östhammar söker vi dig som vill tillsammans med erfarna kollegor hantera företagets löneadministration som sker i SAP Lön. Uppdraget beräknas starta så snart som möjligt och pågå fram till april med möjlighet till förlängning.

Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.





Ansvarsområden


Ansvara för hela lönekedjan från anställning till avslut


Skapa anställningsavtal


Beräkning av slutlöner


löneberedning








Arbetstider
Heltid

Kvalifikationer
Troligtvis har du en vidareutbildning inom lön alternativt lägst gymnasieutbildning och några års arbetslivserfarenhet inom Lön. Du har självständigt hanterat hela lönekedjan från ax till limpa. Meriterande är om du har erfarenhet av SAP. 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.





Erfarenhet
Erfarenhet krävs

Ansökan
urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. För information: Linnea Järverup, Konsultchef, [email protected] 





Om företaget
Randstad Finance är specialiserade inom kompetensområdet ekonomi och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom ekonomi, finans och lön. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential! Visa mindre

Medarbetare till HR-avdelningen

Ansök    Feb 21    Jaco Fabriks AB    Löneadministratör
Företaget Jaco Jaco Fabriks AB i Hargshamn utvecklar, konstruerar och tillverkar i nära samarbete med kunder nyckelfärdiga produkter inom området elkraftdistribution samt signal och telekommunikation. Vi är ca 60 anställda med en omsättning på ca 100 MSEK. Hargshamn är beläget ca 17 km söder om Östhammar och ca 50 min med bil från både Uppsala och Norrtälje. Vi erbjuder ett spännande jobb i ett naturskönt område ca 100 m från havet. Arbetsuppgifter Du komm... Visa mer
Företaget Jaco
Jaco Fabriks AB i Hargshamn utvecklar, konstruerar och tillverkar i nära samarbete med kunder nyckelfärdiga produkter inom området elkraftdistribution samt signal och telekommunikation. Vi är ca 60 anställda med en omsättning på ca 100 MSEK. Hargshamn är beläget ca 17 km söder om Östhammar och ca 50 min med bil från både Uppsala och Norrtälje. Vi erbjuder ett spännande jobb i ett naturskönt område ca 100 m från havet.
Arbetsuppgifter
Du kommer att sköta företagets löneprocess från början till slut. Våra löneberäkningar är idag outsourcade men planen är att i framtiden äga hela processen som börjar med att säkerställa de anställdas tidsredovisning. Vidare kommer du att beräkna lön baserad på tidsredovisningen, betala ut lön, producera lönespecifikationer etc.
Dina arbetsuppgifter kommer även att inkludera:
Hantering av pensions- och övriga personalrelaterade försäkringar
Hantering av utlägg och reseräkningar
Hantering av semesterberäkningar
Utföra årsskiftesrutiner
Framtagande av statistikrapporter
Skriva arbetsgivar- och inkomstintyg
Rapportering till Skatteverket, Försäkringskassan, Kronofogden och andra myndigheter
Stöd till avdelningschefer i personalfrågor och rekrytering
Medförfattare till personalhandboken
Kontaktperson till Kontek lön
Genomföra avgångssamtal med anställda som slutar sin anställning
etc

Du kommer att rapportera till företagets HR-chef.
Kvalifikationer och erfarenhet
Som löne- och personaladministratör har du erfarenhet av och behärskar hela löneprocessen kring löneberäkningar, löneutbetalningar, personalskatter, arbetsgivaravgifter och årsbesked. Du är van att arbeta med all administration som förekommer runt lönehantering såsom ersättningar, arvoden, semester och intyg. Det är en fördel, men inget krav, om du är van att läsa och tolka olika kollektivavtal.
Du behöver ha goda kunskaper i det svenska språket både vad gäller tal och skrift. Goda kunskaper i Word och Excel är viktigt för att klara arbetet på ett smidigt sätt. Vi använder oss av Monitor som ERP-system och Kontek som lönesystem och det är naturligtvis en fördel om du har erfarenhet av dessa men inget krav.
Vi vill att du har en gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning.
Personliga egenskaper
Vi söker efter en trygg och stabil person som är noggrann och självgående. Du tar egna initiativ att utveckla och förbättra företagets processer och sätt att arbeta. Du har god social kompetens likväl som du är hjälpsam och har servicekänsla.
Ansökan och kontaktperson
Tjänsten är en tillsvidareanställning och en provanställning kan bli aktuell. Tillträde omgående.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi arbetar med ett löpande urval.
Kontaktperson för frågor är: Peter Lööv Ekonomi- och HR-chef, [email protected] eller 0173-88716
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Erfaren löneadministratör sökes till Forsmark i Östhammar

Ansök    Nov 18    Poolia Uppsala AB    Löneadministratör
Är du en positiv person som har tidigare erfarenhet inom arbete med löner? Då har vi jobbet för dig! Vi erbjuder dig att få arbeta för en stor organisation med trevliga kollegor och bra arbetsmiljö. Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Urval sker löpande! Om tjänsten Som Löneadministratör kommer du få jobba med något/några av Vattenfalls bolag, Löneadministrationen sköts i systemet SAP Lön. Du kommer tillsammans med kol... Visa mer
Är du en positiv person som har tidigare erfarenhet inom arbete med löner? Då har vi jobbet för dig! Vi erbjuder dig att få arbeta för en stor organisation med trevliga kollegor och bra arbetsmiljö. Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Urval sker löpande!

Om tjänsten
Som Löneadministratör kommer du få jobba med något/några av Vattenfalls bolag, Löneadministrationen sköts i systemet SAP Lön.

Du kommer tillsammans med kollegor att ansvara för löneprocessen både kollektiv och tjänstemanna löner. Arbetsuppgifterna innefattar löneadministration från hela processen, från ny anställning till avslut av anställning.

Exempel på några arbetsuppgifter är:

- registrera nyanställda i HR-databasen
- skapa anställningsavtal
- sköta löneberedningen via fil importer och även manuellt
- hantera försäkringsadministration och beräkna slutlöner.

Du kommer även att ge chefer och medarbetare support via telefon, mail och personliga besök i frågor som rör deras lön och kollektivavtal.

Du kommer ingå i en arbetsgrupp bestående av löneadministratörer som kan stötta vid löne- och systemfrågor.

Start är omgående och till att börja med fram till sista april med god chans till förlängning.
Placering i Forsmark i Östhammar


Vem är du?
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning och har tidigare erfarenhet av arbete med löneadministration samt att arbeta i / förvalta lönesystem. Du kan arbeta självständigt med hela löneprocessen från början till slut. Vi ser gärna att du har god datavana. Erfarenhet av SAP lönesystem är mycket meriterande.

Som person är du lyhörd och duktig på att förmedla information i både tal och skrift. Du är entusiastisk, positiv och ser lösningar istället för problem. Vi ser även att du är duktig på att ta egna initiativ, samarbetsinriktad, systematisk, analytisk och trivs med administrativa arbetsuppgifter.


Om verksamheten
Att arbeta med lön är ett viktigt arbete som regleras av lagar och regler, därmed är kraven på kompetens och ett strukturerat arbetssätt mycket höga. Att lön är en stor utgiftspost för företaget och en viktig del även för de anställda gör det extra viktigt för oss på Poolia att hitta rätt person till rätt plats oavsett om du är lönespecialist, löneadministratör eller lönechef.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.



Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se. Visa mindre