Lediga jobb som Controller i Östhammar

Se lediga jobb som Controller i Östhammar. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Östhammar som finns hos arbetsgivaren.

Controller till Solcellen, Österbybruk

Ansök    Mar 2    EdZa AB    Controller
Vill du komma till ett familjärt bolag med en ljus framtid i sikte? Har du en ekonomibakgrund, är orädd, handlingskraftig och ett strategiskt tänk? I rollen som Controller på Solcellen kommer du arbeta mycket nära ledningsgruppen och vara CEOs närmsta kollega. Det här är tjänsten för dig som går i gång på möjligheten att själv utvecklas och att vara med och utveckla ett bolag som är på en stark tillväxtresa. Om Solcellen Solcellen är ett av de mer rutine... Visa mer
Vill du komma till ett familjärt bolag med en ljus framtid i sikte? Har du en ekonomibakgrund, är orädd, handlingskraftig och ett strategiskt tänk? I rollen som Controller på Solcellen kommer du arbeta mycket nära ledningsgruppen och vara CEOs närmsta kollega. Det här är tjänsten för dig som går i gång på möjligheten att själv utvecklas och att vara med och utveckla ett bolag som är på en stark tillväxtresa.

Om Solcellen

Solcellen är ett av de mer rutinerade solcellsföretagen på marknaden och sitter med bas i Österbybruk utanför Uppsala. Solcellen har funnits med sedan 2016 och sålt och monterat flera tusen anläggningar till privatpersoner. Något som kännetecknar Solcellen är att de ställer mycket höga krav vad gäller kunskap och utbildning på deras montörer och elektriker. De använder bara material från de största och mest kända tillverkarna.

Solcellen är ett litet bolag i en spännande bransch med ny teknik. De har en platt organisation med högt i tak, vilket bidragit till god stämning och glatt humör på kontoret. De gör gärna teamaktiviteter tillsammans så som after works med mat och dryck.

Om teamet & rollen

Som Controller kommer du ha en bred roll och agera CEOs högra hand. Detta är därför en superchans för dig att få arbeta både operativt och strategiskt då mycket av ditt arbete kommer innebära att förstå hur allt hänger ihop kopplat till ekonomin gällande skatt, redovisning, bokföring och omvärldsanalys. Du kommer sitta med uppföljningar, titta på nyckeltal, samt att vara delaktig i beslut där du förväntas komma med inspel. Det kommer finnas stora möjligheter för dig med rätt driv, både att utvecklas inom ekonomi och strategiskt tänk, men även mot ledarskap om intresse finns för det.

Förutom att du kommer arbeta nära CEO och övriga i ledningsgruppen kommer du även ha ett nära samarbete med HR-assistenten och ekonomiassistenten på kontoret.

Du kommer att arbeta på kontoret som är beläget i Österbybruk utanför Uppsala. I början förväntas du vara mycket på plats men på sikt kommer du kunna jobba hybrid.

Om dig

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper då du kommer arbeta mycket nära ledningsgruppen och förväntas driva på och ansvara för de ekonomiska delarna av bolaget. Vi tror därför att du är en person som drivs av eget ansvar och att få möjlighet att testa på saker som du kanske inte tidigare suttit med. Du tar egna initiativ samtidigt som du har en bra samarbetsförmåga och är stark kommunikativt. Eftersom du kommer sitta med mycket omvärldsanalys och sätta dig in i bolaget, sätta upp processer och liknande så kommer det även krävas en god strategisk förmåga.

Förutom de personliga egenskaperna ser vi även att du har:

- En Civilekonomexamen

- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska

- Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat med ekonomi, men ser det inte som ett krav om du kommer med rätt utbildningsbakgrund, har rätt driv och personliga egenskaper.

Välkommen med din ansökan!

Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag!

Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.

LI-Hybrid Visa mindre

Ekonom, Östhammar

Ansök    Mar 15    Östhammars kommun    Controller
Varje dag går cirka 1800 personer till arbetsplatsen Östhammars kommun för att leverera välfärd och utveckling så att vårt lokala samhälle kan fortsätta vara tryggt och attraktivt. Vi gör det tillsammans, med engagemang, ansvar och öppenhet. Det är vi stolta över. Vi som söker en ny kollega arbetar inom verksamhet Ekonomi som ingår i sektor Verksamhetsstöd. Vi är drygt 20 ekonomer, ekonomiadministratörer och handläggare som ansvarar för kommunens övergrip... Visa mer
Varje dag går cirka 1800 personer till arbetsplatsen Östhammars kommun för att leverera välfärd och utveckling så att vårt lokala samhälle kan fortsätta vara tryggt och attraktivt. Vi gör det tillsammans, med engagemang, ansvar och öppenhet. Det är vi stolta över.

Vi som söker en ny kollega arbetar inom verksamhet Ekonomi som ingår i sektor Verksamhetsstöd. Vi är drygt 20 ekonomer, ekonomiadministratörer och handläggare som ansvarar för kommunens övergripande och strategiska ekonomiarbete samt det verksamhetsnära och operativa stödet till kommunens verksamheter. Vi håller till i Kommunhuset i Östhammar och möjlighet till arbete på distans finns.

Vi är ett trevligt och engagerat ekonom-team på en arbetsplats där vi jobbar i nära samarbete med kollegor och våra folkvalda politiker.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som ekonom ansvarar du tillsammans med dina kollegor bland annat för:
• löpande ekonomisk uppföljning och analys av verksamheten
• budget- och prognosarbete
• framtagande samt utveckling av beslutsunderlag
• ekonomirapportering till nämnder och kommunstyrelse
• stöd till kommunens chefer i ekonomiska frågor
• delaktighet i vissa operativa ekonomifrågor, som fakturahantering och e-handel
• utrednings- och analysarbete utifrån din erfarenhet

Att vara ekonom i vår kommun innebär att du arbetar med stimulerande och varierande arbetsuppgifter. Du kommer att självständigt ansvara för att budgetera, följa upp och analysera ekonomin inom någon av våra sektorer. En viktig del av arbetet är att ge stöd till och utveckla verksamhetens chefer i ekonomifrågor, samt att tillsammans med övriga kollegor delta i den kommunövergripande utvecklingen inom ekonomistyrning.

Vill du vara med och utveckla ekonomiarbetet i Östhammars kommun? Då kan detta vara jobbet för dig!

KVALIFIKATIONER
Du som är vår nya kollega har med dig en högskoleutbildning inom ekonomi eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper inom redovisning. Du är en van användare av IT-system samt har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av självständigt arbete inom ekonomiområdet samt av utredning och analys.

För att trivas i rollen behöver du vara en samarbetsinriktad person som värnar om stödjande relationer till våra verksamheter. Att andra upplever en god service i kontakten med dig är något du värdesätter högt. Ditt engagemang i arbetet motiverar andra till måluppfyllelse och du tar stort ansvar för att driva på arbetet och leverera uppgifter i tid. Du har en god struktur i ditt arbete, är van vid att självständigt söka information, samt har förmågan att prioritera så det viktigaste görs först.

Låter detta som en beskrivning av dig? Vänta inte med att skicka in din ansökan, vi intervjuar löpande. Välkommen!

ÖVRIGT
Östhammars kommun välkomnar alla sökande då vi eftersträvar blandade arbetsplatser och ser våra olikheter som en styrka och tillgång.

I den här rekryteringen har vi valt vilka kanaler vi vill synas i och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp.

När du söker jobb hos oss ber vi dig söka digitalt för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan digitalt kan du skicka din ansökan märkt med referensnummer till:

Östhammars kommun
Sektor Verksamhetsstöd
Box 66
742 21 Östhammar Visa mindre

Business Controller

At Sandvik Coromant, we are curious, dedicated, personally engaged and we believe in our company and its values. Our belief is that knowledge is best developed when it is shared, and we work together with our customers to ensure that both parties achieve success. Our production unit in Gimo is a great place to work – just a short stop from Uppsala. Our production site is?a?renowned high technology?facility?with major focus on?automation, digitalization and... Visa mer
At Sandvik Coromant, we are curious, dedicated, personally engaged and we believe in our company and its values. Our belief is that knowledge is best developed when it is shared, and we work together with our customers to ensure that both parties achieve success.
Our production unit in Gimo is a great place to work – just a short stop from Uppsala. Our production site is?a?renowned high technology?facility?with major focus on?automation, digitalization and?sustainability. We’re also a market-leading?manufacturer of products for metal cutting, and in Gimo, we employ almost 1 300 brilliant minds. Development is in our DNA and we’re proud to create solutions that truly shape the future of manufacturing!? Right now, we’re looking for a Business Controller to join us. We’re proud to offer you an exciting workplace where innovation, collaboration and flexibility really matters.
Listen to what your new manager Katarina got to say: https://youtu.be/4SNTeydbi18
About the job
In this position, you provide financial information for the performance management process, follow up on actual results, as well as validate business cases and investment proposals. You work on rolling forecasts, analyze, and follow up on performance, and present your findings to provide actionable recommendations and support decision making. In addition, you contribute with your financial knowledge to various change and development projects. You’re a part of our Business Control team in Gimo – a team which supports the organization in achieving its business objectives by providing support within financial reporting and consolidation, business analysis as well as performance review. In our team, you have a joint responsibility for standardized tools and ways of working and you actively contribute to find improvements in our daily operations.
Sandvik Coromant have flexible working hours and we also offer the opportunity to work from home or from another location a couple of days a week.
Your background and what we find important
We’re looking for someone with a background from similar role in finance or business control, preferably with experience within a larger listed company and you have a broad understanding of the capital market and stock market drivers. Your theoretical knowledge is backed by a university degree within Finance or other relevant area, and you have experience from a process or producing industry and have the understanding of products and its workflow. As a great communicator, it’s easy for you to connect and collaborate with all types of people, both within and outside our organization. We act in a worldwide setting and fluency in verbal and written English is a requirement, and working closely to a production site in Sweden, you also know Swedish.
As well as your background is essential, your personality is even more important for us! You’re a team player with a curious mindset with a focus on business, and you believe that the best solutions emerge when collaborating with others. Being structured, analytical and thorough allows you to keep an overall view and at the same time, spot the details that makes the difference. You’re excellent at stakeholder management and presenting results in a way that make sense is something that comes naturally to you. You’re interested in your surroundings, and you always stay updated and thrive when you learn new things. Being a skilled communicator, you’re comfortable in giving presentation and answering questions and you have the ability to explain in an efficient way with stakeholders throughout the company.
Curious about Sandvik Coromant in Gimo?
Sandvik Coromant in Gimo is a great place to work and our production site is highly automated, digitalized and has a great focus on sustainability. We have even won an award as Factory of the future! We believe that diversity of experience, perspective and background leads to a better environment for our employees, our business and our customers. We’re looking forward to meeting you!
How to apply
We have an ongoing selection in this business crucial recruitment, and the position might be filled before the last application date. Please send your application as soon as possible, and no later than October 9, 2022. Read more about Sandvik Group and apply at home.sandvik/career (Job ID: R0044120).
As we aim for an open and fair recruitment process, we utilize assessment tools to safeguard objectivity. When you apply for this job, you’ll therefore get an invitation via email to a personality and logic ability test. After completed test you’ll receive feedback on your test result.
Contact information
Are you curious to know more about this position? Contact your future manager:
Katarina Taflin, recruiting manager, +46 (0)173-843 31
Union contacts
Roger Jansson, Unionen, +46 (0)173-844 31
Erik Knebel, Akademikerföreningen, +46 (0)173-846 10
Mattias Lindvall, Ledarna, +46 (0)173-842 02

For more information about the recruitment process, please contact HR Services at +46 (0)26-261 444.
Recruitment Specialist
Therese Rutqvist
Sandvik Coromant is part of the global industrial engineering group Sandvik and is at the forefront of developing manufacturing tools and machining solutions, with knowledge that drives the industry standards and innovations demanded by the metalworking industry now and in the next industrial era. Collaborations with educational institutions, extensive investment in research and development and strong customer partnership ensure the development of machining technologies that change, lead and drive the future of manufacturing. Sandvik Coromant owns over 1700 patents worldwide, employs around 7700 staff, and is represented in more than 150 countries. Visa mindre

Ekonom/Controller, Östhammar

Ansök    Jan 21    Östhammars kommun    Controller
Varje dag går cirka 1700 personer till arbetsplatsen Östhammars kommun för att leverera välfärd och utveckling så att vårt lokala samhälle kan fortsätta vara tryggt och attraktivt. Vi gör det tillsammans, med engagemang, ansvar och öppenhet. Det är vi stolta över. Inom verksamhetsområde ekonomi erbjuder vi en trygg och stabil arbetsplats där goda möjligheter till utveckling finns. Just nu är vi inne i ett utvecklingsarbete och du kommer att vara en del av... Visa mer
Varje dag går cirka 1700 personer till arbetsplatsen Östhammars kommun för att leverera välfärd och utveckling så att vårt lokala samhälle kan fortsätta vara tryggt och attraktivt. Vi gör det tillsammans, med engagemang, ansvar och öppenhet. Det är vi stolta över.

Inom verksamhetsområde ekonomi erbjuder vi en trygg och stabil arbetsplats där goda möjligheter till utveckling finns. Just nu är vi inne i ett utvecklingsarbete och du kommer att vara en del av det arbetet. Det innebär att du kommer att få möjlighet att påverka arbetsområde och uppgifter utifrån dina kunskaper och intressen. Utöver detta erbjuder vi även förskottssemester och möjlighet att växla in din semesterersättning mot extra lediga dagar, samt friskvårdsbidrag och tjänstepension. Vi håller till på Kommunhuset i Östhammar och möjlighet till arbete på distans finns.

ARBETSUPPGIFTER
Ekonomienhetens uppdrag är att ansvara för kommunens övergripande och strategiska ekonomiarbete men också fungera som verksamhetsnära och operativt stöd till kommunens samtliga verksamheter och chefer.

I ekonom/controller-rollen ansvarar du tillsammans med dina kollegor bland annat för:
• löpande ekonomisk uppföljning och analys av verksamheten
• budget och prognosarbete
• utveckling av nyckeltalsrapportering och beslutsunderlag
• ekonomirapportering till nämnder och kommunstyrelse
• upprättandet av policydokument och rutiner inom ekonomiområdet
• utveckling av kommunens interna kontroll och styrning
• stöd till kommunens chefer i ekonomiska frågor
• delaktighet i vissa operativa ekonomifrågor, som fakturahantering och e-handel
• utrednings- och analysarbete utifrån din erfarenhet och ditt intresse

Vi som söker en ny kollega jobbar på ekonomienheten inom Sektor Verksamhetsstöd som bildades i samband med en omorganisation 2021. Vi är idag ca 25 personer i gruppen som trots pandemi och en del av tiden på distans från varandra skapat en god stämning.

Vill du vara med och bygga teamet och utveckla ekonomiarbetet i Östhammars kommun, då kan detta vara jobbet för dig!

KVALIFIKATIONER
Du som är vår nya kollega har med dig en högskoleutbildning inom ekonomi eller annan ekonomiutbildning som vi bedömer relevant. Du har goda IT-kunskaper och behärskar svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Erfarenhet av utredning och analys, och av arbete i ekonomisystemet Raindance är även det meriterande.

För att trivas hos oss och i rollen är du kommunikativ och skapar och bibehåller med lätthet goda och förtroendefulla relationer såväl internt som externt. Du har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och som hjälper till att föra vårt utvecklingsarbete framåt. I denna breda roll är det också en vinnande egenskap att kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt, samt sätta upp och hålla tidsramar.

ÖVRIGT
Östhammars kommun välkomnar alla sökande då vi eftersträvar blandade arbetsplatser och ser våra olikheter som en styrka och tillgång.

I den här rekryteringen har vi valt vilka kanaler vi vill synas i och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp.

När du söker jobb hos oss ber vi dig söka digitalt för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan digitalt kan du skicka din ansökan märkt med referensnummer till:

Östhammars kommun
Sektor Verksamhetsstöd
Box 66
742 21 Östhammar Visa mindre

Ekonomiansvarig/Projektcontroller

Ansök    Feb 24    Capto Hr AB    Business controller
Marell Boats är ett ungt nybyggnadsvarv som designar, konstruerar och säljer båtar för privata och kommersiella marknader världen över. Vi arbetar med ett antal underleverantörer som konstruerar våra skrov och delar av inredningen, vi koncentrerar oss på slutmontering, färdigställande och leveransutbildning vid vår bas i Östhammar. Marell är ett innovativt företag som leder utvecklingen mot nästa generations båtar utifrån ny teknik och gällande krav. Vårt ... Visa mer
Marell Boats är ett ungt nybyggnadsvarv som designar, konstruerar och säljer båtar för privata och kommersiella marknader världen över. Vi arbetar med ett antal underleverantörer som konstruerar våra skrov och delar av inredningen, vi koncentrerar oss på slutmontering, färdigställande och leveransutbildning vid vår bas i Östhammar.
Marell är ett innovativt företag som leder utvecklingen mot nästa generations båtar utifrån ny teknik och gällande krav. Vårt mål är att bli båtbranschens svar på ”Koenigsegg” och nu söker vi dig som vill vara med på vår förestående tillväxtresa!
Se även http://www.marellboats.com
Nu söker vi en ekonomiansvarig/projektcontroller till Östhammar!
Arbetsuppgifter
Ansvara för kund och leverantörsreskontra.
Ansvara för bokslut, månadsrapportering, budget, utfall/prognos och likviditetsplanering.
Ansvara för produktions och projektrelaterad redovisning, uppföljning av pågående projekt.
Ansvara för löner för 13 personer (idag).
Arbeta med att ständigt förbättra & digitalisera ekonomiprocesser och rutiner i verksamheten.
Framtagande av rapporter till ledning, styrelse och marknad.
Driva moms- och bolagsskattefrågor.
Ansvara för årsredovisning och dialog med revisor.
Kontakt med säljorganisation, inköp och vara ”spindel i nätet” i ekonomirelaterade frågor.



Lämplig bakgrund
Högskole- universitetsexamen i företagsekonomi eller motsvarande.
5 års relevant erfarenhet inom redovisning och bokföring gärna i bolag som arbetet i projektform ex. bygg och entreprenadbolag.
Mycket goda kunskaper i Excel och god erfarenhet av affärssystem.
Ett plus är även att ha avbetat i entreprenörs och tillväxtbolag tidigare.



Som person är du driven och prestigelös och har förmågan att hantera flera saker samtidigt med förmågan att identifiera det som är viktigast. Du kan ”kavla upp ärmarna” och får saker gjorda och har samtidigt en strategisk syn på verksamheten. Som person ser vi att du har god kommunikativ förmåga i såväl svenska som engelska, är positiv, flexibel och van att ta ansvar. Om denna rollbeskrivning känns rätt är du varmt välkommen till ett av Roslagens mest spännande företag. Visa mindre

Business Controller - Svensk Kärnbränslehantering AB

Ansök    Dec 20    Vattenfall AB    Business controller
Vill du arbeta med ett av tidernas viktigaste miljöskyddsprojekt? SKB söker en driven och engagerad Business Controller. Tiden är inne. Tillsammans ska vi på SKB bygga ett av världens första slutförvarssystem för använt kärnbränsle. Uppdraget är i stora delar ett pionjärarbete och innebär många komplexa utmaningar. Är du redo för ett stort och viktigt arbete som kommer att göra skillnad för människor och miljö under mycket, mycket lång tid framåt? Vad d... Visa mer
Vill du arbeta med ett av tidernas viktigaste miljöskyddsprojekt?
SKB söker en driven och engagerad Business Controller.
Tiden är inne. Tillsammans ska vi på SKB bygga ett av världens första slutförvarssystem för använt kärnbränsle. Uppdraget är i stora delar ett pionjärarbete och innebär många komplexa utmaningar.
Är du redo för ett stort och viktigt arbete som kommer att göra skillnad för människor och miljö under mycket, mycket lång tid framåt?

Vad du kommer att göra?
I rollen som Business Controller kommer du att arbeta med budgetering och prognostisering, uppföljning och analys av ekonomiskt utfall samt vara ett generellt stöd till verksamheten i ekonomiska frågor. Du har förmågan att snabbt skapa dig en förståelse för vad som är viktigt, har ett öga för detaljer och är samtidigt intresserad av att förstå helheten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• driva arbetet med ekonomiska analyser samt utvärdera plan-, prognos- och uppföljningsarbetet inom SKB
• driva, analysera och utvärdera investeringsplanering, investeringskalkyler samt beslutsunderlag
• säkerställa en väl fungerande styrning och uppföljning av verksamhetens ekonomi och finansiering
• agera proaktivt för ekonomisk effektivitet och kostnadskontroll
• agera beslutsstöd och support till verksamheten i ekonomiska frågor
• stödja verksamheten i utveckling av målstyrning samt uppföljning av nyckeltal

Vem är du?
Vi söker dig som har:
• utbildning som civilekonom, eller annan relevant eftergymnasial utbildning
• tidigare erfarenhet inom Business Controlling
• erfarenhet av projektuppföljning
• goda kunskaper i svenska och engelska
• goda kunskapar i excel
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av affärssystemet SAP och analysverktyget Power BI
Som person är du är nyfiken, driven och lösningsorienterad. Du har en tydlig vilja att skapa struktur samt vara med och påverka. Då du kommer att ha många kontaktytor i organisationen är det också viktigt att du kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt, har god social förmåga och lätt för att samarbeta. Det kommer att ställas krav på ett självgående och flexibelt arbetssätt och att du trivs med att arbeta i ett högt tempo. Vi förutsätter att du har en god analytisk förmåga och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Här kommer du att arbeta
Enhet Ekonomi och verksamhetsstyrning ingår i avdelning Finans- och Affärsstöd där även enheter för IS-IT, inköp, juridik och administration ingår. Enheten har till uppgift att stödja vd i den interna styrningen och ledningen av SKB. Enheten har även till uppgift att koordinera de finansrelaterade frågorna inom SKB, bland annat finans, controlling, redovisning, ekonomisk uppföljning samt ekonomisk rapportering.

Varför ska du arbeta hos oss?
Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation med ett stort kunskapsdjup inom ett flertal vetenskapsområden. Vi har många nationella och internationella sakkunniga experter som gärna delar med sig av kunskaper och erfarenheter.
Vårt uppdrag erbjuder varierande arbetsuppgifter från mindre analyser kopplade till driften av de kärntekniska anläggningarna till långsiktiga forskningsuppdrag med syfte att bygga och driva framtida slutförvar. Vi arbetar tillsammans för att uppnå ett tydligt och viktigt miljö- och samhällsmål
Eftersom SKB ingår i Vattenfallkoncernen finns goda karriärmöjligheter inom en stor dynamisk organisation.
Våra medarbetare är avgörande för vår framgång. Det är viktigt att hela livet fungerar. Därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid.

Det här är vi, dina framtida arbetskamrater
På SKB träffar du människor med olika utbildning, olika förmågor och olika bakgrunder. Alla är olika, och det tycker vi är bra. Vi på SKB är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer öppet och framgångsrikt företag. Och genom att var och en har möjlighet att utveckla sig själv, utvecklas även vår verksamhet.
Men på ett väsentligt sätt är vi alla lika. Det som enar oss, är att vi siktar mot ett tydligt mål: det att skapa trygghet för kommande generationer. På vår webbplats, www.skb.se, finns mer information om SKB och hur det är att arbeta hos oss. Vi ser fram emot att lära känna dig.

Ytterligare information
För frågor kring tjänsten kontakta rekryterande chef: Sofia Rosander, 070-203 10 72
För frågor kring rekryteringsprocessen kontakta rekryterare: Carolina Bölander, 073-431 12 60.

Fackliga företrädare är för Saco-SKB är Marika Westman, 070-638 34 36, för Unionen Carina Gottfridsson, 0491-76 32 30 och för Ledarna Bo Johansson, 073-807 23 23.

Placeringsort: Solna, Oskarshamn eller Östhammar.

Vattenfall och SKB är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bland annat av regler om säkerhetsskydd, nukleär icke-spridning och exportkontroll. Därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Välkommen med din ansökan, personligt brev och CV senast den 23 januari 2022. Urval sker efter sista ansökningsdatum.

Vi ser fram emot din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Business Controller – Forsmarks Kraftgrupp

Ansök    Jul 9    Vattenfall AB    Business controller
Är du en trygg och drivande Business Controller? Vill du vara med och bidra till Sveriges fossilfria elförsörjning? Nu har du möjlighet att göra det hos Forsmarks Kraftgrupp AB. Vi arbetar tillsammans för att göra Sverige fossilfritt inom en generation. För att nå vårt mål behöver vi engagerade medarbetare som vill arbeta hos en av Sveriges största elproducenter och samtidigt bidra till ett bättre klimat på vår planet. Vi är övertygade om att mångfald be... Visa mer
Är du en trygg och drivande Business Controller? Vill du vara med och bidra till Sveriges fossilfria elförsörjning?

Nu har du möjlighet att göra det hos Forsmarks Kraftgrupp AB. Vi arbetar tillsammans för att göra Sverige fossilfritt inom en generation. För att nå vårt mål behöver vi engagerade medarbetare som vill arbeta hos en av Sveriges största elproducenter och samtidigt bidra till ett bättre klimat på vår planet.
Vi är övertygade om att mångfald berikar, och arbetar därför kontinuerligt för jämställdhet och inkludering på vår arbetsplats. Läs gärna mer om vårt arbete inom mångfald och inkludering på vår hemsida https://careers.vattenfall.com/se/jobba-med-oss/
Nu söker vi en business controller till ekonomienheten på Forsmarks Kraftgrupp.

Om jobbet
Enheten ekonomi ingår i avdelningen Affärsstöd tillsammans med inköp, administration och IT. Sedan 2016 är enheterna även sammanslagna med Ringhals AB i gemensamma funktioner.
Som business controller kommer du att ha en nyckelroll och arbeta primärt mot underhållsavdelningen på Forsmark. Du kommer att arbeta tajt tillsammans med avdelningschefen, verka i avdelningens ledningsgrupper och planera verksamheten ur ett ekonomiskt perspektiv.


Dina arbetsuppgifter
• Driva, analysera och utvärdera plan-, prognos-, och löpande uppföljningsarbete
• Säkerställa en väl fungerande operativ styrning och uppföljning av avdelningens ekonomi
• Vara stöd till ledningsgruppen och övriga intressenter
• Arbeta med ständiga förbättringar och driva införande av nya arbetssätt som bidrar till att utveckla verksamheten

Om dig
Vi ser gärna att du har
• En akademisk examen med inriktning ekonomi, alternativt likvärdig utbildning
• Relevant arbetslivserfarenhet, gärna från industritekniskt verksamhet, vilket har gett dig en god förståelse för arbetets karaktär
• Goda datakunskaper och vana att arbeta i Office-paketet och SAP
I den här tjänsten är det viktigt att du utrycker dig väl på svenska både i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska.
För att lyckas i rollen ser vi att du är initiativtagande och skapar de förutsättningar du behöver för att självständigt kunna driva ditt arbete framåt och nå resultat. Du är noggrann och arbetar strukturerat med fokus på kvalitet. Som person är du trygg i dig själv och i din yrkesroll. Du har en förmåga att skapa och bibehålla goda relationer och är samtidigt vara tydlig i kommunikationen med chefer och ledningsgrupper om vad som förväntas i olika sammanhang.

Om oss
Forsmarks kärnkraftverk är en av de största elproducenterna i Sverige och vi producerar en sjättedel av den el som förbrukas i Sverige. Kärnkraftselen har mycket låga fossila avtryck och är en stabil och väderoberoende kraftkälla. Sedan 1980 har våra tre produktionsanläggningar levererat klimatsmart el varje dag, året runt.
På Forsmark arbetar i dag cirka 1 200 anställda och vi ingår i Vattenfallkoncernen som verkar på en europeisk arbetsmarknad med möjligheter till en fantastisk utveckling för dig som anställd. Vår arbetsplats är vackert belägen längs sköna Roslagskusten. Vi som arbetar här bor till stor del i närliggande kommuner, med pendlingsavstånd till Östhammar, Gävle och Uppsala.
Bussar till och från Forsmark är anpassade efter dagtidspersonalens arbetstider. Vi erbjuder även arbetsbussar med trådlöst nätverk på sträckorna Gävle-Forsmark och Uppsala-Forsmark, som ger dig möjligheten att använda restiden som arbetstid om/när arbete tillåter. Du har också möjlighet att använda våra distansarbetsplatser i Gävle och Uppsala alternativt arbeta hemifrån om/när arbetet tillåter.
Läs gärna mer om Forsmark på vår hemsida https://group.vattenfall.com/se/var-verksamhet/forsmark

Övrig information
Vid frågor om tjänsten hör av dig till: Rekryterande chef Daniel Ottosson tfn 076-801 89 35.
Vid frågor om rekryteringsprocessen hör av dig till: Rekryterare Natasha Velevska tfn 073- 801 45 80. (Semester v 28-31).
Våra fackliga representanter är: Akademikerna – Irene Odin, Ledarna – Sofie Edin, SEKO – Conny Nordström, Unionen – Jeanette Manfredsson. Samtliga nås på telefon 0173-81 000.

Placeringsort: Forsmark

Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti 2021.
Vi ser fram emot just din ansökan så tveka inte - sök redan i dag!


Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bland annat av regler om säkerhetsskydd, nukleär icke-spridning och exportkontroll. På grund av dessa regler genomförs en kontroll av kandidaten för många av tjänsterna i vår verksamhet innan anställning sker. För de tjänster som leder till deltagande i säkerhetskänslig verksamhet eller placering i säkerhetsklass innebär denna kontroll att säkerhetsprövning genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Erfaren business controller sökes för spännande uppdrag på Forsmark

Ansök    Jul 1    Lernia    Business controller
Om företaget Forsmarks kärnkraftverk satsar på framtiden och gör stora investeringar i anläggningen för att säkra Sveriges elförsörjning i framtiden. Forsmark står för en sjättedel av Sveriges elproduktion. Ekonomiavdelningen ansvarar för ekonomi/finance/controlling på FKA och RAB. Det gör dem genom att vara stöd till Forsmarks avdelningar och de är NBE:s förlängda arm i organisationen i frågor avseende planering, uppföljning, analys och rapportering. Vi... Visa mer
Om företaget

Forsmarks kärnkraftverk satsar på framtiden och gör stora investeringar i anläggningen för att säkra Sveriges elförsörjning i framtiden. Forsmark står för en sjättedel av Sveriges elproduktion.
Ekonomiavdelningen ansvarar för ekonomi/finance/controlling på FKA och RAB. Det gör dem genom att vara stöd till Forsmarks avdelningar och de är NBE:s förlängda arm i organisationen i frågor avseende planering, uppföljning, analys och rapportering. Vidare arbetar ekonomiavdelningen med att effektuera ekonomi- och affärsplaneprocessen för respektive avdelning samt driva övergripande frågor av ekonomisk karaktär inom avdelningarna. De arbetar proaktivt och styr arbetssätt inom avdelningen för ekonomisk effektivitet och kostnadskontroll. De medverkar också i strategi- och analysfrågor samt är en naturlig del av avdelningarnas ledningsgrupper.

Arbetsuppgifter

• Driva, analysera och utvärdera plan-, prognos- och uppföljningsarbetet inom avdelningarna.
• Styra mot uppsatta mål samt föreslå och implementera förbättrande åtgärder, främst inom ekonomiområdet.
• Vara stöd åt avdelningen och vid behov utbilda, underliggande enheter och grupper i ekonomiska frågor och ekonomiska IT-system.
• Medverka i strategifrågor och i övrigt agera proaktivt för avdelningens funktion och resultat.
• Säkerställa en väl fungerande operativ styrning och uppföljning av avdelningen/avdelningarnas ekonomi
• Omsätta interna krav till praktisk information och arbetssätt i linjen.
• Delta i utvecklingsprojekt vid behov.
• Arbete med ständiga förbättringar och implementering av dessa.
• Resor kan förekomma, främst mellan siterna Ringhals och Forsmark.

Formell kompetens

• Relevant akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Flera års erfarenhet av controlling
• Goda IT-kunskaper och gärna tidigare erfarenhet av affärssystemet SAP/R3.
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet av att arbeta med verktyg för budgetering och uppföljning
• God erfarenhet av affärsplanearbete i större koncern
• Flytande kunskaper i svenska och engelska

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är analytisk och duktig på att dra slutsatser. Vidare är du kommunikativ och pedagogisk och har förmågan att kunna presentera siffror och resultat på ett professionellt, lättförståeligt och övertygande sätt. Du är van vid att arbeta självgående, prestigelös i ditt arbetssätt samt mycket strukturerad och flexibel.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning/100%/Forsmark

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse men önskvärt omgående.

Information

Tveka inte över att skicka in din ansökan redan idag om profilen stämmer bra in på dig. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se. Visa mindre

Business Controller

Do you have a passion for numbers and want to take part in developing our finance organization? Right now, Sandvik Coromant is looking for a Business Controller to join us in optimizing the financial results for our four facilities in Gimo.   Gimo is a great place to work! Our production unit is an awarded lighthouse factory with major focus on sustainability. We’re also a market-leading manufacturer of products for metal cutting, and we employ over 1 400 ... Visa mer
Do you have a passion for numbers and want to take part in developing our finance organization? Right now, Sandvik Coromant is looking for a Business Controller to join us in optimizing the financial results for our four facilities in Gimo.
 
Gimo is a great place to work! Our production unit is an awarded lighthouse factory with major focus on sustainability. We’re also a market-leading manufacturer of products for metal cutting, and we employ over 1 400 brilliant minds. Development is in our DNA and we’re proud to create solutions that truly shape the future of manufacturing – while always keeping track of our environmental footprint.


The job
For us, sustainable success is a team effort and we do our very best to deliver reliable and proactive financial information and be a trusted business partner for the organization. Working as a Business Controller, this means that you’re a significant driving force in managing and developing our overall financial results, and you work actively to optimize all parts included in this area. You analyze and follow up on actual results, forecasts and targets while making sure we have a timely and accurate reporting. Together with your team, you have a joint responsibility for standardized tools and ways of working and you actively contribute in finding improvements in our daily operations. Other important parts of your job are to prepare and validate investment proposals, support our performance management process and drive Net Working Capital efficiency.
 
Your background and what we find important
·       A couple of years’ experiences from general accounting, business control, accounts receivable and accounts payable
·       Experience from production environments and global organizations is a plus
·       A degree in Accounting or Economics
·       Advanced skills in Excel, and preferred knowledge of SAP
·       Excellent communication skills in both Swedish and English
 
Who you are – this is even more important
·       An analytical, quality conscious and reliable financial partner who easily explains the meaning of numbers and figures
·       A service driven and ambitious professional, with the ability to challenge us and make things happen
·       An open minded and inspirational team player with a genuine desire to collaborate, grow and help others do the same
 
Does this sound like something you would like to be a part of? We can’t wait to meet you!
Meanwhile, if you want to know more about Sandvik Coromant, we recommend a visit on our website or Facebook page.


How to apply
Send your application no later than December 29, 2019. Read more about Sandvik Group and apply at home.sandvik/career, Job ID: R0015007.


Contact us               
For more information about this position, please contact:
Per Sjöqvist, Head of Business Control Gimo, +46 (0)173 845 48


Union contacts
Roger Jansson, Unionen, +46 (0)173 844 31 
Henrik Eriksson, Akademikerföreningen, +46 (0)173 846 01 
Peter Olsson-Andrée, Ledarna, +46 (0)26 26 19 84 


To learn more about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26 261 444.


Recruitment Specialist
Irene Sveen


We have already decided on what advertising channels and marketing campaigns we wish to utilize, and we respectfully decline any additional contacts. Visa mindre

Business Controller till Forsmark

Ansök    Jun 12    Randstad AB    Business controller
Business Controller arbetsbeskrivning. Vi söker efter dig som vill arbeta som Business Controller på Forsmarks kärnkraftverk med placering i vackra Forsmark i Östhammars kommun. Du kommer här att får möjligheten att arbeta i en spännande roll och miljö. Du blir anställd hos oss som konsult på Randstad Finance och detta skulle bli ditt första uppdrag som inledningsvis är 1 år långt med chans till förlängning. Observera att detta inte är en visstidsanstäl... Visa mer
Business Controller
arbetsbeskrivning.

Vi söker efter dig som vill arbeta som Business Controller på Forsmarks kärnkraftverk med placering i vackra Forsmark i Östhammars kommun. Du kommer här att får möjligheten att arbeta i en spännande roll och miljö.

Du blir anställd hos oss som konsult på Randstad Finance och detta skulle bli ditt första uppdrag som inledningsvis är 1 år långt med chans till förlängning. Observera att detta inte är en visstidsanställning utan en fast anställning hos oss som konsult med detta som ditt första uppdrag.

Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du en fast månadslön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.

Om företaget

Forsmarks kärnkraftverk satsar på framtiden och gör stora investeringar i anläggningen för att säkra Sveriges elförsörjning i framtiden. Forsmark står för en sjättedel av Sveriges elproduktion. Ekonomiavdelningen ansvarar för ekonomi/finance/controlling på FKA och RAB. Det gör dem genom att vara stöd till Forsmarks avdelningar och de är NBE:s förlängda arm i organisationen i frågor avseende planering, uppföljning, analys och rapportering. Vidare arbetar ekonomiavdelningen med att effektuera ekonomi- och affärsplaneprocessen för respektive avdelning samt driva övergripande frågor av ekonomisk karaktär inom avdelningarna. De arbetar proaktivt och styr arbetssätt inom avdelningen för ekonomisk effektivitet och kostnadskontroll. De medverkar också i strategi- och analysfrågor samt är en naturlig del av avdelningarnas ledningsgrupper.

ansvarsområden.

I den här rollen kommer du få driva, analysera och utvärdera plan-,prognos-och uppföljningsarbetet inom avdelningen/avdelningarna. Du kommer få styra mot uppsatta mål samt föreslå och implementera förbättrande åtgärder inom främst ekonomiområdet. Du agerar som ett stöd åt avdelningen och vid behov får du utbilda underliggande enheter och grupper i ekonomiska frågor och ekonomiska IT-system.

I dina arbetsuppgifter ingår även att:

• Informera och kommunicera.
• Medverka i strategifrågor och i övrigt agera proaktivt för avdelningens funktion och resultat.
• Säkerställa en väl fungerande operativ styrning och uppföljning av avdelningen/avdelningarnas ekonomi
• Omsätta interna krav till praktisk information och arbetssätt i linjen.
• Delta i utvecklingsprojekt vid behov.
• Arbete med ständiga förbättringar och implementering av dessa.
omfattning.

Vardagar, dagtid 07.15-15.45. flexmöjlighet finns

Goda pendlingsmöjligheter: med egen bil (gott om parkeringar finns), buss samt tillgång till WIFI-buss från både Uppsala och Gävle.



kvalifikationer.



Vi söker dig med akademisk examen med inriktning på ekonomi. Du har flera års relevant arbetslivserfarenhet och gärna från större bolag med industriteknisk verksamhet samt god erfarenhet av affärsplanearbete i större koncern. Du behöver ha goda IT-kunskaper och gärna tidigare erfarenhet av affärssystemet SAP/R3. Du behärskar både svenska och engelska och är bekväm med att resor kan förekomma mellan siterna Ringhals och Forsmark. Det är en klar fördel om du har god kännedom om Vattenfalls och Forsmarks alternativt Ringhals verksamheter och krav.



Som person behöver du vara strukturerad och flexibel. Du behöver våga driva och utmana verksamheten och du har ett utpräglat starkt strategiskt tänkande och mycket goda kommunikations-egenskaper. För tjänsten krävs en bra samarbetsförmåga och att du kan relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du bör vidare ha en analytisk förmåga och kunna lösa komplicerade problem och erhålla och få helhetssyn utifrån användandet av detaljerad information.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

erfarenhet.

Flera års relevant arbetslivserfarenhet.

ansökan.

urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Linnea Järverup, Konsultchef, [email protected] [ mailto:[email protected] ]

om randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Controller till vår kund Forsmark i Östhammar

Ansök    Jun 12    Poolia Uppsala AB    Controller
Nu söker vi för Forsmarks räkning en driven och strukturerad Controller för ett längre konsultuppdrag i Östhammar. Uppdraget är på heltid och beräknas starta så snart som möjligt och pågå under ett år, med goda möjligheter till förlängning. Under uppdraget så kommer du att vara anställd som en av Poolias uppskattade konsulter. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag! Dina arbetsuppgifter i huvudsak I rollen som Controlle... Visa mer
Nu söker vi för Forsmarks räkning en driven och strukturerad Controller för ett längre konsultuppdrag i Östhammar. Uppdraget är på heltid och beräknas starta så snart som möjligt och pågå under ett år, med goda möjligheter till förlängning. Under uppdraget så kommer du att vara anställd som en av Poolias uppskattade konsulter. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Controller kommer du att arbeta i en bred och varierande roll där b l a följande ansvarsområden kommer att ingå:

• Driva, analysera och utvärdera plan-, prognos- och uppföljningsarbetet inom avdelningen/arna
• Styra mot uppsatta mål samt föreslå och implementera förbättrande åtgärder inom främst ekonomiområdet
• Vara stöd åt avdelningen och vid behov utbilda underliggande enheter och grupper i ekonomiska frågor och ekonomiska IT-system
• Medverka i strategifrågor och i övrigt agera proaktivt för avdelningens funktion och resultat
• Säkerställa en väl fungerande operativ styrning och uppföljning av avdelningen/avdelningarnas ekonomi
• Delta i utvecklingsprojekt vid behov
• Arbete med ständiga förbättringar och implementering av dessa

För denna roll så kan det förekomma en del resor, främst mellan siterna Ringhals och Forsmark.


Vem är du?
I rollen som Controller ser vi att du har akademisk utbildning inom ekonomi och mångårig erfarenhet av relevant ekonomiarbete. Du har god erfarenhet av affärsplanarbete i större koncern. Vi ser även att du har erfarenhet av SAP/R3 eller liknande större ekonomisystem. Du har goda kunskaper i svenska och engelska.

Som person ser vi att är du är mycket självgående, flexibel och strukturerad. Du har ett utpräglat starkt strategiskt tänkande och besitter en mycket god kommunikationsförmåga. Vidare har du ett analytiskt tankesätt, en god samarbetsförmåga och är bra på att skapa kontakter.


Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se. Visa mindre

Controller till Forsmarks Kraftgrupp

Ansök    Jun 13    Academic Work    Controller
Vill du jobba med controlling på en stor arbetsplats i förändring? För dig med relevant erfarenhet finns nu möjligheten att jobba med planering, uppföljning, analys och rapportering i en grupp där proaktivitet och ekonomisk effektivitet ligger i fokus. OM TJÄNSTEN Som controller på Forsmark jobbar du på en avdelning som ansvarar för ekonomi, finance och controlling både på Forsmark och Ringhals. Detta innebär exempelvis planering, uppföljning, analys och... Visa mer
Vill du jobba med controlling på en stor arbetsplats i förändring? För dig med relevant erfarenhet finns nu möjligheten att jobba med planering, uppföljning, analys och rapportering i en grupp där proaktivitet och ekonomisk effektivitet ligger i fokus.

OM TJÄNSTEN
Som controller på Forsmark jobbar du på en avdelning som ansvarar för ekonomi, finance och controlling både på Forsmark och Ringhals. Detta innebär exempelvis planering, uppföljning, analys och rapportering inom organisationen. Fokus ligger på att arbeta proaktivt och ekonomiskt effektivt i en bransch i förändring. Avdelningen är en naturlig bidragande del av avdelningens ledningsgrupp, där medverkan även kan förekomma inom övriga ekonomigrupperingar.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
* Driva, analysera och utvärdera plan-, prognos- och uppföljningsarbetet inom avdelningarna
* Styra mot uppsatta mål samt föreslå och implementera förbättrande åtgärder, främst inom ekonomiområdet
* Vara stöd åt avdelningen och vid behov utbilda underliggande enheter och grupper i ekonomiska frågor och ekonomiska IT-system
* Medverka i strategifrågor och i övrigt agera proaktivt för avdelningens funktion och resultat
* Säkerställa en väl fungerande operativ styrning och uppföljning av avdelningarnas ekonomi
* Omsätta interna krav till praktisk information och arbetssätt i linjen

VI SÖKER DIG SOM
* Har relevant arbetslivserfarenhet inom affärsplanearbete, gärna i större bolag med industriteknisk verksamhet
* Har eftergymnasial akademisk examen med inriktning på ekonomi
* Har goda IT-kunskaper och gärna tidigare erfarenhet av affärssystemet SAP/R3

Som person är du:
* Strukturerad
* Samarbetsvillig
* Strategisk

Det är meriterande om du har god kännedom om Vattenfalls och Forsmarks alternativt Ringhals verksamheter och krav.

Övrig information


* Omfattning: Heltid
* Placering: Forsmark
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Forsmarks önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET



Läs mer om Forsmark här. Visa mindre

Erfaren business controller sökes för spännande uppdrag på Forsmark

Ansök    Jun 12    Lernia    Business controller
Om företaget Forsmarks kärnkraftverk satsar på framtiden och gör stora investeringar i anläggningen för att säkra Sveriges elförsörjning i framtiden. Forsmark står för en sjättedel av Sveriges elproduktion. Ekonomiavdelningen ansvarar för ekonomi/finance/controlling på FKA och RAB. Det gör dem genom att vara stöd till Forsmarks avdelningar och de är NBE:s förlängda arm i organisationen i frågor avseende planering, uppföljning, analys och rapportering. Vi... Visa mer
Om företaget

Forsmarks kärnkraftverk satsar på framtiden och gör stora investeringar i anläggningen för att säkra Sveriges elförsörjning i framtiden. Forsmark står för en sjättedel av Sveriges elproduktion.
Ekonomiavdelningen ansvarar för ekonomi/finance/controlling på FKA och RAB. Det gör dem genom att vara stöd till Forsmarks avdelningar och de är NBE:s förlängda arm i organisationen i frågor avseende planering, uppföljning, analys och rapportering. Vidare arbetar ekonomiavdelningen med att effektuera ekonomi- och affärsplaneprocessen för respektive avdelning samt driva övergripande frågor av ekonomisk karaktär inom avdelningarna. De arbetar proaktivt och styr arbetssätt inom avdelningen för ekonomisk effektivitet och kostnadskontroll. De medverkar också i strategi- och analysfrågor samt är en naturlig del av avdelningarnas ledningsgrupper.

Arbetsuppgifter

• Driva, analysera och utvärdera plan-, prognos- och uppföljningsarbetet inom avdelningarna.
• Styra mot uppsatta mål samt föreslå och implementera förbättrande åtgärder, främst inom ekonomiområdet.
• Vara stöd åt avdelningen och vid behov utbilda, underliggande enheter och grupper i ekonomiska frågor och ekonomiska IT-system.
• Medverka i strategifrågor och i övrigt agera proaktivt för avdelningens funktion och resultat.
• Säkerställa en väl fungerande operativ styrning och uppföljning av avdelningen/avdelningarnas ekonomi
• Omsätta interna krav till praktisk information och arbetssätt i linjen.
• Delta i utvecklingsprojekt vid behov.
• Arbete med ständiga förbättringar och implementering av dessa.
• Resor kan förekomma, främst mellan siterna Ringhals och Forsmark.

Formell kompetens

• Relevant akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Flera års erfarenhet av controlling
• Goda IT-kunskaper och gärna tidigare erfarenhet av affärssystemet SAP/R3.
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet av att arbeta med verktyg för budgetering och uppföljning
• God erfarenhet av affärsplanearbete i större koncern
• Flytande kunskaper i svenska och engelska

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är analytisk och duktig på att dra slutsatser. Vidare är du kommunikativ och pedagogisk och har förmågan att kunna presentera siffror och resultat på ett professionellt, lättförståeligt och övertygande sätt. Du är van vid att arbeta självgående, prestigelös i ditt arbetssätt samt mycket strukturerad och flexibel.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning/100%/Forsmark

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse men önskvärt omgående.

Information

Tveka inte över att skicka in din ansökan redan idag om profilen stämmer bra in på dig. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se. Visa mindre